VanMoof introducerar ny e-cykel: Så stark att det är olagligt?

admin

Under namnet “VanMoof V” kommer en e-cykel att lanseras nästa år som sätter nya standarder, särskilt när det gäller hastighet. Tekniskt sett är hastigheter upp till 60 km / h möjliga, vilket för närvarande är för snabbt för tyska regler. VanMoof vill därför också ha nya regler.

Under namnet ”VanMoof V” kommer en e-cykel att lanseras nästa år som sätter nya standarder, särskilt när det gäller hastighet. Tekniskt sett är hastigheter upp till 60 km / h möjliga, vilket för närvarande är för snabbt för tyska regler. VanMoof vill därför också ha nya regler.

VanMoof har meddelat lanseringen av en ny e-cykel. "VanMoof V" är tänkt att bryta igenom de tidigare gränserna för e-cyklar och bli ett riktigt bilalternativ med hög toppfart . Den nederländska tillverkaren har designat den kraftfulla elcykeln speciellt för detta. Det finns dock några hinder att övervinna om den nya modellen ska finnas på tyska vägar under det kommande året.

VanMoof presenterar höghastighets-elcyklar: upp till 60 km / h är möjliga

Som högst bör VanMoof V kunna köra upp till 60 km / h . Hastigheten kan individuellt anpassas till de lagliga förutsättningarna, sägs det. Tvåhjulsdriften ger nödvändig dragkraft och pedalhjälp. Så du varken förlitar dig på den klassiska bakhjulsdriften eller på en mellanmotor direkt på drivlinan. Istället drar och trycker VanMoof V samtidigt. Enligt tillverkaren borde detta ge en helt ny körupplevelse.

Förutom den kraftfulla motorn säkerställs detta också av en helt fjädrad ram och extra tjocka däck. Visuellt påminner VanMoof V om en fettdäckcykel – en väldigt egenartad look. De typiska VanMoof-funktionerna kommer också att finnas ombord, inklusive Kick Lock som ett nyckellöst låssystem, turbo boost och automatisk växling samt en stöldskydd.

Tillverkaren ger ännu ingen information om motorernas prestanda eller batterikapacitet eller laddningstid. VanMoof V är fortfarande under utveckling. Ett förväntat pris har dock redan avslöjats: höghastighets-elcykeln kommer att säljas för 3498 euro. Detta är dock ett konkurrenskraftigt meddelande, jämförbara modeller kostar väl dubbelt så mycket.

De första reservationerna för VanMoof V accepteras exklusivt från ditt eget samhälle från och med idag. Inom en snar framtid kommer bokningskoder att släppas regelbundet via en väntelista på tillverkarens webbplats (för VanMoof). De första leveranserna är planerade i slutet av 2022.

Nya VanMoof med ett gammalt problem – e -cykeln är för snabb

Fram till dess står VanMoof inför ett stort hinder med sin V-modell: Vid en tekniskt möjlig hastighet på upp till 60 km / h överskrids de lagliga gränserna för S-Pedelecs i Tyskland med 45 km / h. Hjälm, försäkring och körkort är redan obligatoriska för dessa. Dessutom får de inte längre cykla på cykelvägar, utan bara på vägen.

För tillverkaren beror det på hur hastigheten kan konfigureras. Om till exempel en enkel uppreglering via app är möjlig, står VanMoof V inför en svår start i Tyskland – inte en ny upplevelse för VanMoof.

Med det avtagbara extra batteriet – sett i videon – kan VanMoof -hjul levereras med extra energi:

På motsvarande sätt kan uttalanden från grundarna också förstås: Bröderna Ties och Taco Carlier efterlyser nya regler om hastighetsbegränsningar, som de gjorde för de tidigare modellerna, och för samarbete med stadsförvaltningar under utvecklingen. Det är för närvarande inte förutsebart om det kommer att finnas nya regler i Tyskland i bemärkelse som VanMoof. Detta vore dock inte helt otänkbart om de gröna var starkt involverade i regeringen.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Next Post

New York -företag ber guvernören att neka tillstånd för kryptodrift

Crypto mining: s miljöpåverkan fortsätter att väcka oro hos både tillsynsmyndigheter och företag.

New York delstatsguvernör Kathy Hochul har av en grupp lokala företag ombetts att neka tillstånd för att omvandla stadens gamla fossila kraftverk till kryptomineringscentra. Begäran kommer i form av ett meddelande av ett antal organisationer, företag och arbetsgrupper.

I brevet krävs en miljöbedömning för Proof-of-Work-kryptovaluta-gruvdrift i NYS samtidigt som man uppmanar guvernör Hochul att neka tillstånd att konvertera Greenidge Generating Station och Fortistar North Tonawanda-kraftverken till kryptobrytningsanläggningar:

"Proof-of-Work-kryptovaluta-gruvdrift använder enorma mängder energi för att driva de datorer som behövs för att driva affärer-skulle denna aktivitet expandera i New York kan det drastiskt undergräva New Yorks klimatmål som upprättats enligt Climate Leadership and Community Protection Act."

Förslaget belyste ineffektiviteten i PoW-autentisering och föreslår att återföring av nedlagda fossildrivna kraftverk skulle ”allvarligt äventyra statens framsteg och uppfylla mandat för att minska utsläpp av växthusgaser”.

Företagen citerade också NYS -kommissionären Basil Seggos från Department of Environmental Conservation och sa att "Greenidge inte har visat att New Yorks klimatlag följs."

Med hänvisning till behovet av en fullständig miljöbedömning relaterad till utsläpp av växthusgaser, kräver brevet att Hochuls administration nekar tilldelning V lufttillstånd för de två anläggningarna för fossila bränslen.

Relaterat: Ryssland överväger nya energitaxor när kinesiska krypto gruvarbetare flyttar

På andra sidan världen planerar ryska myndigheter att införa särskilda eltaxor för nyligen fördrivna kinesiska kryptovalutor.

Den 13 oktober föreslog ryska energiminister Nikolai Shulginov en ny ram för energiförbrukning för att skilja tullar mellan allmän användning och kryptovaluta -gruvdrift med följande uttalande:

"Vi kan inte låta gruvarbetare dra nytta av situationen på bekostnad av låga eltaxor för bostäder."

Enligt forskning utförd av New York Digital Investment Group (NYDIG) kommer Bitcoins ( BTC ) energiförbrukning att förbli under 0,5% av den globala totalen under det kommande decenniet. Studien tyder också på att koldioxidavtrycket för Bitcoin kommer att vara beroende av fluktuationer i Bitcoins pris, gruvproblem och energiförbrukning.

Subscribe US Now