Om du precis har lanserat en ny start är en av de saker som borde stå högst upp på din agenda att skapa en effektiv strategi för sociala medier. Ingen vettig företagare har råd att ignorera sociala medier i denna tid.
Folk går till sociala medier för att umgås. Det är som en enorm marknad. Du måste helt enkelt ha en plats vid bordet och du behöver de rätta sociala marknadsföringsverktygen för att kunna
En robust strategi för sociala medier måste innehålla rätt verktyg. I den här artikeln kommer vi att täcka bara några som gör ett ganska anständigt jobb med dina veckovisa och dagliga sociala marknadsföringsuppgifter.
1. Hootsuite
HootSuite är ett av de mest populära marknadsföringsverktygen för sociala medier. Med det kostnadsfria alternativet kan du koppla in dussintals sociala mediekonton och sedan schemalägga inlägg. Om du vill ha ytterligare funktioner kan du alltid uppgradera till betalversionen. HootSuite förenklar inlägg eftersom när du väl har skapat och köat ditt innehåll behöver du inte oroa dig för att posta på alla sociala medier förrän kön är tom.
2. Postcron
Postcron är ett annat gratis verktyg för hantering av sociala medier som gör att du kan posta automatiskt på Facebook-sidor, Facebook-grupper, Facebook-evenemang, Twitter, LinkedIn, Google+, Pinterest och Instagram, allt från ett ställe vilket sparar mycket tid och resurser. Premiumplanen låter dig skapa obegränsade väntande inlägg, massuppladdning av bilder, lägga till en vattenstämpel till bilder, har innehållsrekommendationer och låter dig till och med schemalägga inlägg på Instagram.
3. TweetDeck
TweetDeck är ett Twitter-övervakningsverktyg. Med den kan du enkelt övervaka tidslinjer, lista och sökningar. Du kan också gå längre och skapa sökningar som spårar ämnen, hashtags och upplevelser.
4. Buffert
Precis som HootSuite är Buffer ett schemaläggningsverktyg. Buffer är dock mycket enklare att använda. Den kommer med ett extremt vänligt användargränssnitt och har en skonsam inlärningskurva. Ett gratiskonto låter dig ansluta fem sociala mediekonton och schemalägga upp till tio inlägg om dagen.
5. IFTTT
IFTTT är ett automationsverktyg. Den har integrationer med praktiskt taget alla onlineverktyg du kan tänka dig. När du har kopplat ihop alla olika verktyg du använder för företag skapar du helt enkelt ett “recept” – en uppsättning instruktioner – som utlöses av den första händelsen i instruktionerna. Du kan till exempel skapa ett recept som publiceras i en sammanfattning på Facebook när du skickar ut ett e-postmeddelande till dina prenumeranter. Med lite kreativitet kan du skapa “recept” som sparar dig massor av tid och gör ditt företag supereffektivt.
6. Bit.Ly
Bit.Ly är ett länkförkortningsverktyg. Genom att skicka dina länkar genom tjänsten innan du lägger upp dem på dina sociala profiler sparar du teckenutrymme som du sedan kan använda för att klämma in ett par ord till. Men dess riktigt starka sida är länkanalysen som talar om för dig vilka länkar som presterar bättre än andra.
7. Piktochart
Pickochart är ett verktyg för sociala medier för att skapa infografik och affischer. Ögongodis gör sig bra på sociala medier. Visuellt tilltalande text presterar alltid bättre än textblock. Pictochart har ett stort utbud av färdiga layouter. Vem som helst kan använda layouterna för att skapa vackra presentationer och ingjuta liv i rapporter. Detta kan stärka ditt varumärke långt.
8. Google Analytics
Slutligen kan ingen diskussion om gratis verktyg för hantering av sociala medier vara komplett utan att nämna Google Analytics. För ett gratis verktyg slår det alla kommersiella analysverktyg med en mil. Designad av Google, de snålade inte på funktionerna. Verktyget har ett brett utbud av djupa insikter som hjälper dig att förstå din publik på sociala medier. Några av dessa inkluderar;
Källor och sidor: Identifiera nätverk och gemenskaper där människor engagerar sig i ditt innehåll.
Konverteringar: Mät värdet av sociala medier genom att spåra dina mål, konverteringar och e-handelstransaktioner.
Sociala plugins: Mät ditt användarengagemang på plats.
Socialt användarflöde: Jämför trafikvolymer och användartrafikmönster genom din webbplats.
Slutsats
De sociala marknadsföringsverktygen som listas här är viktiga och inte på något sätt uttömmande. När du väl har fått kläm på dem uppmuntrar jag dig att registrera dig för premiumalternativen, där så är tillämpligt, för att verkligen få ut det mesta av verktygen. Använd inte för många verktyg eftersom det kommer att vara kontraproduktivt. Identifiera dina uppgifter och skaffa verktygen som hjälper dig att utföra dessa uppgifter bättre.
Senaste nyheterna från Hi-Tech-världen
Innehållskunskap är makt
Kraften i webbinnehåll är oändligt överlägsen vad du tror; med andra ord, det är mycket viktigare vad du publicerar och vad du sänder, än var du…
Fantastiska Javascript-spelkällkoder gratis
I den här artikeln kommer vi att dela koden för att göra enkla spel med programmeringsspråket Javascript. Spelkoden kan senare vara ditt referensmaterial för att göra andra enkla spel. Innan…
Kina dyker ner i djup inlärning
Kina planerar att diversifiera tillämpningsområdena för djupinlärning. Dessutom, detta system, som gör att datorer kan tränas för att utföra uppgifter som de som utförs av människor, såsom tal…
Desinformation angriper även Wikipedia
Wikipedia innehåller över 55 miljoner artiklar på mer än 300 språk som talas över hela världen. På bara 21 år har Wikipedia blivit ett globalt fenomen, en referenspunkt för all mänsklig kunskap,…
Alternativ för webbdesignverktyg med öppen källkod
Det finns många prototypverktyg, designverktyg för användargränssnitt eller vektorgrafikapplikationer. Men de flesta av dem är betalda eller stängda källor. Så här kommer jag att visa dig flera öppna…
PHP – Singleton-mönstret
Singleton-mönstret är ett av GoF-mönstren (Gang of Four). Det här specifika mönstret tillhandahåller en metod för att begränsa antalet instanser av ett objekt till bara en.…
Hur man startar en webbdesignbyrå 2022
Om de senaste två åren har visat oss något så är det att en bra onlinenärvaro är avgörande för framgång i den moderna affärsvärlden. När de väl har en robust…
projekt
Vi använder våra egna och tredje parts cookies för att förbättra våra tjänster, sammanställa statistisk information och analysera dina surfvanor. Detta gör att vi kan anpassa innehållet vi erbjuder och visa dig annonser som är relaterade till dina preferenser. Genom att klicka på “Acceptera alla” godkänner du lagringen av cookies på din enhet för att förbättra webbplatsnavigering, analysera trafik och hjälpa våra marknadsföringsaktiviteter. Du kan också välja “Endast systemcookies” för att endast acceptera de cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, eller så kan du välja de cookies du vill aktivera genom att klicka på “inställningar”.
Acceptera alla Endast systemcookies Konfiguration
Alltid aktiv
Strikt nödvändiga cookies
Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte inaktiveras i våra system. De ställs i allmänhet bara in som svar på dina handlingar när du begär tjänster, som att ställa in dina integritetsinställningar, logga in eller fylla i formulär. Du kan ställa in din webbläsare för att blockera eller varna dig för dessa cookies, men vissa delar av webbplatsen kommer inte att fungera. Dessa cookies lagrar ingen personligt identifierbar information