Stack Overflow förbättrar “Content Health” för att avsluta föråldrad kunskap

digitateam

Stack Overflow har förbättrat sin “Content Health”-funktion som hjälper team att identifiera och korrigera föråldrad kunskap.

Content Health är en funktion för Stack Overflow for Teams som identifierar potentiellt föråldrat eller felaktigt kunskapsinnehåll för att säkerställa att arbetsstyrkor kan få rätt svar på sina frågor.

Separat forskning från GitHub fann nyligen att både öppen källkod och företagsutvecklare drar nytta av en produktivitetsökning på cirka 50 procent när de förses med detaljerad, korrekt dokumentation – vilket visar de potentiella vinsterna med att hålla innehållet korrekt och uppdaterat.

Content Health tillkännagavs först i november 2021 och var omedelbart tillgängligt för Stack Overflow for Teams ‘Business’-plankunder innan det rullades ut till ‘Enterprise’-kunder.

Stack Overflow säger att den såg en ökning med över 600 procent i månatlig redigeringsaktivitet 90 dagar efter den första, begränsade utgåvan av Content Health.

Teresa Dietrich, Chief Product Officer på Stack Overflow, sa:

“Nästan varje teknikledare har upplevt kunskapshanteringsverktyg som blivit inaktiva och irrelevanta inom en organisation på grund av bristande investeringar i att upprätthålla den institutionella kunskapen inom den. Användare tappar förtroendet för det befintliga innehållet, vilket gör det ineffektivt med tiden.

Föråldrat innehåll bör inte vara den slutliga normen och förväntan på kunskapshanteringsverktyg. Content Health ger team möjlighet att känna igen och prioritera sin kunskapsskuld ungefär som deras tekniska skuld, vilket tar bort den begränsade livslängden vi har förväntat oss.”

En viktig förbättring av Content Health är att skicka meddelanden till experter när innehåll kräver deras uppmärksamhet. Dessa aviseringar kommer att visas i deras personliga “För dig”-flöde och via e-post.

När det finns en hel massa kunskap som behöver uppdateras, gör Stack Overflow det enklare för användare att prioritera med nya filtreringsalternativ. Innehåll kan filtreras efter taggade ämnen eller kunskapstyper, såsom Frågor och Svar eller Artikel.

Slutligen har Stack Overflow förbättrat arbetsflödet och upplevelsen genom att göra det lättare att skicka in korrigeringar. Administratörer och moderatorer kan nu också acceptera nya svar på en fråga för användares räkning.

“Som de flesta företag i vår storlek, har vi en komplex teknikstack och ett stort, distribuerat team. Vi litar på Stack Overflow for Teams för att hjälpa till att skala våra ämnesexperter över tidszoner”, kommenterade Adele Hardwick, Senior Versitilist Engineer på 84,51°.

“Att ha en holistisk syn på hur uppdaterat innehåll är med Content Health hjälper oss att bättre förstå var kunskapsluckor finns i teamet och var teammedlemmar kan fastna så att vi kan åtgärda det.”

(Foto av Lucas George Wendt på Unsplash)

Vill du förnya din digitala transformationsstrategi? Lär dig mer om den digitala transformationsveckan som äger rum den 11-12 maj 2022 och upptäck nyckelstrategier för att göra dina digitala insatser till framgång.

Utforska andra kommande teknologievenemang och webbseminarier för företag som drivs av TechForge här.

Taggar: innehåll hälsa, företag, kunskap, stack overflow, stack overflow för team

Next Post

GTA 5 och GTA Online Next-Gen: Allt om Remasters, spara överföringar, grafikinställningar, exklusivt innehåll

GTA5 och GTA Online kommer till PlayStation 5 och Xbox Series X|S den 15 mars, och för det actionfyllda storfilmsäventyret och den dynamiska, ständigt föränderliga världen av GTA Online till nästa generations konsoler med värdförbättringar. Dessa nya versioner av GTA V och GTA Online introducerar förstklassig PC-bild till konsolupplevelsen med […]

Subscribe US Now