Innehållskunskap är makt

digitateam





Kraften i webbinnehåll är oändligt överlägsen vad du tror; det är med andra ord mycket viktigare vad du publicerar och vad du sänder, än var du gör det. Men konstigt nog oroar vi oss mer för att ha en webbplats med en “professionell-attraktiv-tydlig-enkel-seriös-seriös-häftigt-imponerande-imponerande” design, än om vad vi ska dela med oss ​​av på den.


Om vi ​​förstår kraften i webbinnehåll kommer vilken webbplats som helst att hamna i toppen av sökmotorernas ranking.


När vi skapar en webbplats vill vi att den ska ha en bra design, men ännu viktigare är det faktum att vi kan positionera den maximalt för att optimera SEO och gynna att vår webbplats och alla dess sidor och artiklar stiger till toppositionerna av sökmotorerna.


En bra design av webbplatsen kan hjälpa oss att positionera den, till exempel att optimera laddningshastigheten eller ha en bra sajtkarta eller en bra länkstruktur, men ingenting kommer att öka effektiviteten av SEO så mycket som en god dos av välstuderat webbinnehåll , i kvalitet och kvantitet.




Webbens innehåll


Den första typen av innehåll, väsentligt, är grunden för designen av en webbplats. VAD VILL DU SÄGA PÅ DIN WEBBPLATS…?


Jag vet att frågan verkar lite absurd, dock är det väldigt vanligt att en person vill ha en hemsida men inte vet vad man ska sätta på den.


Även om det kan tyckas konstigt för dig, har vår erfarenhet som digital marknadsföringsbyrå och webbprojekt lärt oss att de flesta företag vill ha en snygg hemsida men inte vet vad de ska lägga in i den; de har bara tänkt på kontinenten och inte innehållet.


Svaren på frågan “vad ska man lägga på webben?” är vanligtvis: “vad vi gör”, “vem vi är”, “ett kontaktmedel”, …. och lite annat.


Men tro inte att dessa svar bryts ner i efterhand; det är vanligtvis nödvändigt att arbeta för att få en beskrivning av ett par rader om var och en av dem, så tänk vad det kommer att kosta att göra en hemsida.




Det svåraste med att göra en hemsida är inte designen eller programmeringen; det svåraste är att ha innehållet som du måste lägga in.




Men bortsett från denna början av grundläggande och väsentligt webbinnehåll, måste vi senare gå vidare till uppgifterna “Content Marketing” eller Content Marketing, och där börjar den verkliga styrkan och kraften i webbinnehåll.


I denna fas, när webbplatsen är klar och komplett, börjar arbetet med SEO-dynamisering och tillägg av innehåll till bloggen… – Herregud! Du måste skriva i bloggen!… – Ja.


Vi måste skriva på bloggen.


Vänta, jag lägger det i fetstil.


Du måste skriva på bloggen.




När bara hälften av tiden du lägger ner på sociala nätverk går åt till att skriva blogginlägg, skjuter din effektivitet i höjden och du upptäcker den stora kraften med webbinnehåll.


Kraften i webbinnehåll, av inläggen på din blogg, gör din SEO-positionering mer dynamisk, den expanderar och tjänar många poäng när det kommer till att vara en bra kandidat för att vara i topppositionerna som slår dina konkurrenter … (vilket för övrigt , ger honom också stavskrivning i en blogg).


Låter det bra för dig?


Dessutom fyller den en huvudsaklig varumärkesfunktion, som är att skapa det nödvändiga förtroendet hos din målgrupp, visa att du vet vad du pratar om och att du placerar dig själv, inte bara på deras datorskärm, utan i deras hjärna när de besluta dig för att köpa de produkter eller tjänster du erbjuder på din webbplats.


Låter detta ännu bättre?


Bra innehåll gör skillnaden mellan en webbplats som genererar daglig trafik och en webbplats som ingen någonsin kommer in på om du inte personligen bjuder in dem att skriva din adress i sin webbläsare. Tänk på det, varför ska jag gå in idag för att se din webbplats?


Om du har svarat på den frågan, tänk på följande:


Varför ska jag komma till din hemsida imorgon?


Varför ska jag gå in på din hemsida i övermorgon?


Varför ska jag gå in på din hemsida ikväll?


Varför ska jag skicka länken till din webbplats till någon?


Svaret är bara ett: Eftersom du ständigt laddar upp nytt värdefullt innehåll till din webbplats, nya nyheter, nya projekt, nya funktioner, idéer, rekommendationer, videor, artiklar,… och det gillar jag!




Vill du ha fler besök varje dag?




Arbeta med ditt webbinnehåll.






Senaste nyheterna från Hi-Tech-världen

Innehållskunskap är makt

Kraften i webbinnehåll är oändligt överlägsen vad du tror; med andra ord, det är mycket viktigare vad du publicerar och vad du sänder, än var du…

Fantastiska Javascript-spelkällkoder gratis

I den här artikeln kommer vi att dela koden för att göra enkla spel med programmeringsspråket Javascript. Spelkoden kan senare vara ditt referensmaterial för att göra andra enkla spel. Innan…

Kina dyker ner i djupinlärning

Kina planerar att diversifiera tillämpningsområdena för djupinlärning. Dessutom, detta system, som gör att datorer kan tränas för att utföra uppgifter som de som utförs av människor, såsom tal…

Desinformation angriper även Wikipedia

Wikipedia innehåller över 55 miljoner artiklar på mer än 300 språk som talas över hela världen. På bara 21 år har Wikipedia blivit ett globalt fenomen, en referenspunkt för all mänsklig kunskap,…

Alternativ för webbdesignverktyg med öppen källkod

Det finns många prototypverktyg, designverktyg för användargränssnitt eller vektorgrafikapplikationer. Men de flesta av dem är betalda eller stängda källor. Så här kommer jag att visa dig flera öppna…

PHP – Singleton-mönstret

Singleton-mönstret är ett av GoF-mönstren (Gang of Four). Det här specifika mönstret tillhandahåller en metod för att begränsa antalet instanser av ett objekt till bara en.…

Hur man startar en webbdesignbyrå 2022

Om de senaste två åren har visat oss något så är det att en bra onlinenärvaro är avgörande för framgång i den moderna affärsvärlden. När de väl har en robust…












projekt

Bokning gratis bokningsmotor

Pizzerialeverans i Palma de Mallorca, Mamma Teresa

































Vi använder våra egna och tredje parts cookies för att förbättra våra tjänster, sammanställa statistisk information och analysera dina surfvanor. Detta gör att vi kan anpassa innehållet vi erbjuder och visa dig annonser som är relaterade till dina preferenser. Genom att klicka på “Acceptera alla” godkänner du lagringen av cookies på din enhet för att förbättra webbplatsnavigering, analysera trafik och hjälpa våra marknadsföringsaktiviteter. Du kan också välja “Endast systemcookies” för att endast acceptera de cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, eller så kan du välja de cookies du vill aktivera genom att klicka på “inställningar”.

Acceptera alla Endast systemcookies Konfiguration

Alltid aktiv

Strikt nödvändiga cookies

Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte inaktiveras i våra system. De ställs i allmänhet bara in som svar på dina handlingar när du begär tjänster, som att ställa in dina integritetsinställningar, logga in eller fylla i formulär. Du kan ställa in din webbläsare för att blockera eller varna dig för dessa cookies, men vissa delar av webbplatsen kommer inte att fungera. Dessa cookies lagrar ingen personligt identifierbar information
















Next Post

Hur man investerar i icke-fungibla tokens

man investerar i icke-fungibla tokens Om du har funderat på att investera i icke-fungibla tokens, kanske du undrar hur du köper dem. Att investera i NFT kräver att du gör en del efterforskningar först, så att du kommer att kunna fatta det bästa beslutet för dina pengar. Det finns ett […]

Subscribe US Now