Utvecklingen av GTA 6 är “på rätt spår”

admin

Take-Two Interactive ger information om utvecklingen av GTA 6

Som vanligt delar Take-Two Interactive, moderbolaget till Rockstar Games, sina kvartalsresultat med investerare. Börsbolaget passar också på att meddela att utvecklingen av nästa del av Grand Theft Auto-sagan, se där GTA 6, är på “bra spår”, utan tvekan för att lugna investerare som följer piratkopieringen som Rockstar Games föll offer för till det senaste året. Detta är intressant information om framstegen i utvecklingen av det sjätte kapitlet, som avslöjar att spelet är i ett ganska avancerat stadium, utan att vara redo att komma till våra konsoler.

Ett releasedatum för GTA 6 i slutet av 2024?

Vi kan därför hoppas i bästa fall att se en viss GTA 6 komma till vår PlayStation 5 och Xbox Series X | S under andra halvan av 2024, och förmodligen ett år senare på PC. Speciellt eftersom Take Two för den här perioden hoppas kunna generera mer än 8 miljarder dollar i vinst, mycket höga siffror som kräver en storsäljare som GTA 6 för att nå dit. Det finns dock en god chans att releasedatumet för GTA 6 kommer att skjutas tillbaka ur en statistisk synvinkel baserat på de tidigare star rock-spelen, speciellt eftersom nu arbetsförhållandena inom studiorna har förbättrats drastiskt, inklusive normala arbetsveckor, vilket kräver mer tid för utveckling än tidigare, samt att fixa alla buggar i tid innan ett spel släpps.

GTA Trilogy and the Max Payne remakes fortfarande relevanta

Rockstars moderbolag klargör också att mobilversioner av GTA Trilogy The Definitive Edition fortfarande är under utveckling trots ett års försening, och att remakes av de två första Max Paynes av Remedy Entertainment, de ursprungliga utvecklarna, fortfarande är under arbete. . Dessutom specificerar företaget att försäljningen av GTA 5 precis har överskridit en ny milstolpe, 180 miljoner sålda exemplar sedan 2013, och att Red Dead Redemption 2 har nått 53 miljoner sedan lanseringen 2018.

Källa: Kotaku

Next Post

De fem lagarna för mjukvaruteknik gällde för artificiell intelligens

I sin artikel med titeln The Five Laws of SE for AI (Five Laws of Software Engineering for Artificial Intelligence), Tim Menzies reflekterar över vilken roll Software Engineering spelar eller kan spela i utvecklingen och globaliseringen av artificiell intelligens (AI). Menzies föreslår fem lagar som sammanfattar huvudprinciperna som kommer att […]

Subscribe US Now