Snygga nyheter: FLUF World och Snoop Dogg insamlingar, Adidas och Prada NFTs, WAX presenter 10M NFTs

admin

FLUF World och Snoop Dogg ger tillbaka till Auckland välgörenhet, Adidas Originals och Prada uppmanar fansen att bidra till NFT-projektet, UNICEF firar 75 år med en NFT-kollektion och WAX för att genomföra största NFT-airdrop.

Det var så mycket Nifty News den här veckan att en andra sammanfattning var nödvändig för att komma ikapp med de senaste NFT-relaterade nyheterna.

FLUF World och Snoop Dog samarbetar för välgörenhet

FLUF World, Beyond VR studio och Snoop Dogg gick ihop för att samla in över 1 miljon dollar via en endags-NFT-auktion för välgörenhet på uppdrag av Kiwi ideella organisation Auckland City Mission.

Sju FLUF World NFTs parades med sju Snoop Dogg-tema Burrows i begränsad upplaga designade av Beyond och såldes på OpenSea. Samarbetet med rapparen inkluderade en 500 Snoop Dogg studiodropp som tillkännagavs den senaste veckan.

Non-Fungible Labs, som äger FLUF World, gjorde först en juldonation av $100 000 till Auckland City Mission förra månaden. Precis som Fluf-avatarer kan hitta ett hem i Burrows in the Metaverse, hjälper Aukland City Mission lokalbefolkningen i behov av bostad.

Adidas Originals

Adidas Originals lanserar Adidas för Prada Re-source projekt i samarbete med digitalkonstnären Zach Lieberman på SuperRare. En majoritet av intäkterna från NFT-försäljningen kommer att doneras till Slow Factory, en ideell organisation och institut som ägnar sig åt att förbättra hållbarhet och miljökunnighet.

Adidas och Prada bjuder in sina samhällen att dela anonymiserade fotografier till det öppna Metaverse NFT-projektet. 3 000 konstverk från gemenskap kommer att väljas ut och präglas som NFT. Den digitala konstnären Zach Lieberman kommer sedan att sammanställa bilderna som brickor i en enda NFT-design med lapptäcke. Bidragsgivare kommer att behålla full äganderätt över sina individuella NFT-brickor.

UNICEF firar 75 år med NFT-kollektion

På tröskeln till UNICEFs 75-årsjubileum lanserade FN:s barnorganisation sin största 1 000 datadrivna NFT-insamling till stöd för internetuppkoppling i skolor. Hittills har $740 000 samlats in.

De första 1 000 NFT-bitarna inbringade 550 000 $, och förförsäljningen av ett stycke i begränsad upplaga och fyra andra förra veckan på en auktion i St. Moritz inbringade 140 000 $. UNICEF säkrade också ett arrangemang med sekundära auktionsplattformar för att få 20 % royalty av all framtida försäljning, vilket inbringade ytterligare 50 000 USD på en vecka, enligt organisationen. Denna royaltystruktur kan göra det möjligt för UNICEF att fortsätta att samla in pengar till sitt Giga-initiativ för skolanslutning via återförsäljning i många år framöver.

Källa: Patchwork Kingdoms

VAX för att släppa 10 miljoner NFT

WAX nådde nyligen totalt 11 miljoner plånbokskonton på WAX-plattformen och bestämde sig för att fira det genom att släppa totalt 10 miljoner gratis NFT-samlarföremål till de första 10 miljoner plånboksinnehavarna. Detta är den största enskilda NFT-sänkningen hittills, enligt företaget, och kommer påstås släppa ut noll koldioxidutsläpp.

De kostnadsfria NFT:erna spänner över 10 olika digitala stift, som var och en markerar ett annat ögonblick i WAX:s historia: från lanseringen på Mainnet 2019 till lanseringen av WAX Cloud Wallet och samarbetet med AMC och Spiderman.

Källa: WAX

Andra trevliga nyheter

Sociala medier skapade NFT-rubriker även denna vecka. Meta planerar enligt uppgift att integrera NFTs på Facebook- och Instagram-profiler för att låta sina användare visa sina NFTs. Meta kan också diskuteras om att lansera en NFT-marknadsplats.

Twitter, å andra sidan, tillkännagav sin lansering av NFT hexagonala avatarer. För närvarande har endast betalda prenumeranter på Twitter Blue som använder iOS, som kostar $2,99 per månad, tillgång. Twitter-användare var dock snabba med att påpeka att vem som helst helt enkelt kan högerklicka-spara vilken NFT som helst från en Twitter-profil, skapa den och sedan använda den som sin avatar.

FLUF World och Snoop Dogg ger tillbaka till Auckland välgörenhet, Adidas Originals och Prada uppmanar fansen att bidra till NFT-projektet, UNICEF firar 75 år med en NFT-kollektion och WAX för att genomföra största NFT-airdrop.

Det var så mycket Nifty News den här veckan att en andra sammanfattning var nödvändig för att komma ikapp med de senaste NFT-relaterade nyheterna.

FLUF World och Snoop Dog samarbetar för välgörenhet

FLUF World, Beyond VR studio och Snoop Dogg gick ihop för att samla in över 1 miljon dollar via en endags-NFT-auktion för välgörenhet på uppdrag av Kiwi ideella organisation Auckland City Mission.

Sju FLUF World NFTs parades med sju Snoop Dogg-tema Burrows i begränsad upplaga designade av Beyond och såldes på OpenSea. Samarbetet med rapparen inkluderade en 500 Snoop Dogg studiodropp som tillkännagavs den senaste veckan.

Non-Fungible Labs, som äger FLUF World, gjorde först en juldonation av $100 000 till Auckland City Mission förra månaden. Precis som Fluf-avatarer kan hitta ett hem i Burrows in the Metaverse, hjälper Aukland City Mission lokalbefolkningen i behov av bostad.

Adidas Originals

Adidas Originals lanserar Adidas för Prada Re-source projekt i samarbete med digitalkonstnären Zach Lieberman på SuperRare. En majoritet av intäkterna från NFT-försäljningen kommer att doneras till Slow Factory, en ideell organisation och institut som ägnar sig åt att förbättra hållbarhet och miljökunnighet.

Adidas och Prada bjuder in sina samhällen att dela anonymiserade fotografier till det öppna Metaverse NFT-projektet. 3 000 konstverk från gemenskap kommer att väljas ut och präglas som NFT. Den digitala konstnären Zach Lieberman kommer sedan att sammanställa bilderna som brickor i en enda NFT-design med lapptäcke. Bidragsgivare kommer att behålla full äganderätt över sina individuella NFT-brickor.

UNICEF firar 75 år med NFT-kollektion

På tröskeln till UNICEFs 75-årsjubileum lanserade FN:s barnorganisation sin största 1 000 datadrivna NFT-insamling till stöd för internetuppkoppling i skolor. Hittills har $740 000 samlats in.

De första 1 000 NFT-bitarna inbringade 550 000 $, och förförsäljningen av ett stycke i begränsad upplaga och fyra andra förra veckan på en auktion i St. Moritz inbringade 140 000 $. UNICEF säkrade också ett arrangemang med sekundära auktionsplattformar för att få 20 % royalty av all framtida försäljning, vilket inbringade ytterligare 50 000 USD på en vecka, enligt organisationen. Denna royaltystruktur kan göra det möjligt för UNICEF att fortsätta att samla in pengar till sitt Giga-initiativ för skolanslutning via återförsäljning i många år framöver.

Källa: Patchwork Kingdoms

VAX för att släppa 10 miljoner NFT

WAX nådde nyligen totalt 11 miljoner plånbokskonton på WAX-plattformen och bestämde sig för att fira det genom att släppa totalt 10 miljoner gratis NFT-samlarföremål till de första 10 miljoner plånboksinnehavarna. Detta är den största enskilda NFT-sänkningen hittills, enligt företaget, och kommer påstås släppa ut noll koldioxidutsläpp.

De kostnadsfria NFT:erna spänner över 10 olika digitala stift, som var och en markerar ett annat ögonblick i WAX:s historia: från lanseringen på Mainnet 2019 till lanseringen av WAX Cloud Wallet och samarbetet med AMC och Spiderman.

Källa: WAX

Andra trevliga nyheter

Sociala medier skapade NFT-rubriker även denna vecka. Meta planerar enligt uppgift att integrera NFTs på Facebook- och Instagram-profiler för att låta sina användare visa sina NFTs. Meta kan också diskuteras om att lansera en NFT-marknadsplats.

Twitter, å andra sidan, tillkännagav sin lansering av NFT hexagonala avatarer. För närvarande har endast betalda prenumeranter på Twitter Blue som använder iOS, som kostar $2,99 per månad, tillgång. Twitter-användare var dock snabba med att påpeka att vem som helst helt enkelt kan högerklicka-spara vilken NFT som helst från en Twitter-profil, skapa den och sedan använda den som sin avatar.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Next Post

Smartphones upp till 400 euro: 5 rekommendationer från Samsung, Motorola & Co.

Om du letar efter en ny mobiltelefon med en budget på upp till 400 euro erbjuder märken som Samsung, Motorola och Xiaomi ett bra helhetspaket. Du behöver inte klara dig utan 5G, NFC och mer. I vår GIGA-artikel visar vi vilka smartphones upp till 400 euro som är värda besväret.

Subscribe US Now