Hur man skapar och infogar en signatur i Microsoft Word

admin

Microsoft Word är så mångsidigt att du kan använda det för officiell dokumentation och skapa fakturor. Förutom detaljerna kan du även lägga till din signatur i dokumentet så att … Läs mer

Posten Hur man skapar och infogar en signatur i Microsoft Word publicerades först i TecnoTuto .

Microsoft Word är så mångsidigt att du kan använda det för officiell dokumentation och skapa fakturor. Utöver detaljerna kan du även lägga till din signatur i dokumentet för att få det att se elektroniskt signerat och verifierat.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word Feature Image

Genom att infoga en signatur i ett Word-dokument kan du auktorisera dess innehåll eller visa att du äger dokumentet. För att infoga din signatur i ett Word-dokument, så här behöver du göra:

Skapa en handskriven signatur

Det första steget för att infoga en signatur i Microsoft Word är att skapa en handskriven signatur. Detta kräver att du har en skanner, antingen fysisk eller på din mobila enhet. Detta är vad du bör göra:

Steg 1: Skaffa ett papper och klottra din signatur på det.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 1

Steg 2: Skanna signatursidan. Du kan använda en fysisk skanner eller ta hjälp av olika skanningsapplikationer som till exempel Microsoft Lens-applikationen.

Steg 3: Spara den skannade bilden i något av de vanliga filformaten (JPG, PNG eller BMP).

Steg 4: Gå till filplatsen där du sparade bilden och dubbelklicka på den för att öppna.

Steg 5: Du kan beskära bilden enligt dina önskemål genom att välja Beskär i bildapplikationen.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 3

Steg 6: Spara den beskurna bilden som en ny fil genom att klicka på Spara som eller Spara en kopia från ditt bildbehandlingsprogram.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 4

Infoga en signaturrad

Efter att du skapat en signatur måste du ange ett utrymme där du ska placera signaturen med hjälp av en signaturrad. Den här raden hjälper skaparen av dokumentet och andra som kan behöva signera dokumenten. Så här infogar du en signaturrad i ett Word-dokument:

Steg 1: Starta Microsoft Word på din dator.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 5

Steg 2: Klicka på den del av dokumentet där du behöver infoga signaturraden.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 6

Steg 3: Klicka på Infoga på filbandet.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 7

Steg 4: Välj Signature Line från alternativen.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 8

Steg 5: Klicka på Lägg till en signaturrad i textgruppen.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 8

Steg 6: Välj Microsoft Office-signaturraden.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 9

Steg 7: Gå till rutan Signaturinställningar och lägg till namnet på personen som ska signera dokumentet i rutan Föreslagen undertecknare. Dessutom kan du inkludera undertecknarens titel i rutan Föreslagen undertecknares titel.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 10

Steg 8: Klicka på OK och Word ska infoga signaturraden i ditt dokument.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 10

Steg 9: Spara Word-dokumentet.

Infoga en handskriven signatur

När du har skapat signaturraden är det sista steget att infoga en handskriven signatur som du skapade tidigare i Microsoft Word-dokumentet. Det här är stegen att följa:

Steg 1: Starta Microsoft Word-dokumentet.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 5

Steg 2: Placera muspekaren på signaturraden och dubbelklicka för att öppna en Sign-dialogruta.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 11

Steg 3: Klicka på Välj bild i rutan.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 14

Steg 4: Välj Infoga bild från fil.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 15

Steg 5: Navigera till platsen med din sparade handskrivna signatur och välj Infoga.

Steg 6: Välj Signera och Microsoft Word ska infoga din signatur i dokumentet.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 16

Inkludera maskinskriven text med din återanvändbara signatur

Om du vill lägga till andra detaljer som din befattning, kontaktuppgifter etc. vid signering kan du använda Quick Parts för detta. Är det så det fungerar:

Steg 1: Starta Microsoft Word-dokumentet.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 5

Steg 2: Placera muspekaren där du vill ha signaturen och klicka på Infoga från menyfliksområdet.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 6

Steg 3: Välj Infoga bild från fil.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 12

Steg 4: Skriv texten du vill ha med bilden.

Steg 5: Välj signaturbilden tillsammans med texten.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 17

Steg 6: Klicka på Infoga och välj sedan Snabbdelar.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 18

Steg 7: Klicka på Save Selection to Quick Parts Gallery för att öppna en dialogruta.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 19

Steg 8: Ange ett namn för signaturblocket och klicka på OK.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 20

Steg 9: Välj Quick Parts och klicka på den nyskapade signaturen för att infoga den i dokumentet.

Hur man skapar och infogar signaturer i Microsoft Word steg 21

Andra användningsområden för Quick Parts

Du kan välja att skapa en signatur i Microsoft Word med funktionen Signature Line eller Quick Parts. Du kan använda Quick Parts för att skapa mallar som du kan använda som Word-dokument eller i utskick istället.

Posten Hur man skapar och infogar en signatur i Microsoft Word publicerades först i TecnoTuto .

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Next Post

8 bästa knep för att använda OneNote som projektledning

OneNote är mycket populärt för sina anteckningsmöjligheter. Däremot kan du enkelt använda OneNote som projektledning med smart organisation, OneNote-mallar, delningsfunktioner och ... Läs mer

Posten 8 huvudknep för att använda OneNote som projektledning publicerades först i TecnoTuto .

Subscribe US Now