Att driva ett e-handelsföretag kan vara både spännande och ekonomiskt givande. Men när du ökar din kundbas kan det verka svårt att framgångsrikt skala din verksamhet.
Om din webbplats växer i popularitet, eller om du vill locka fler kunder till din onlinesatsning, läs de bästa tipsen nedan om hur du kan ta ditt lilla e-handelsföretag till nästa nivå.
Gör om din webbplats
Även om en WordPress-mall kan ha gett ditt företag en bra utgångspunkt, kan den nu påverka din årliga försäljning. Om din kundbas växer är det viktigt att bygga en professionell webbplats som speglar din framgång och för att öka förtroendet för ditt varumärke.
Av denna anledning skulle du vara smart att anlita en professionell webbdesigner för att se över din webbplats. Förutom att förvandla dess utseende kommer de att ha en djupgående förståelse för de teknologier och verktyg du behöver för att införliva i din e-handelssatsning. Dessutom kan de ställa in analyser för att hjälpa dig att identifiera nyckeltal, såsom trafikhänvisningar, populära webbsidor, kundplatser och mycket mer.
Mästare SEO
För att öka din närvaro i sökmotorerna och driva en uppsjö av trafik till din e-handelssida måste du behärska sökmotoroptimering (SEO). Många taktiker kan avgöra din ranking i sådana som Google och Bing.
Du kan till exempel få mer betydande trafik och större intäkter genom att:
Om du är osäker på hur du kommer igång kan det vara fördelaktigt att kontakta en erfaren SEO-expert för att få hjälp.
Minska kostnaderna med intelligent licensiering
Intelligent licensiering kan hjälpa dig att minska ditt e-handelsvarumärkes omkostnader för molnteknik, som Office 365 och Azure. Du kan till exempel migrera din nuvarande arbetsbelastning till ett offentligt eller hybridmoln.
Du kan också välja det bästa betalningsalternativet för ditt företag, som kan sträcka sig från månatlig fakturering till en årlig förskottsbetalning eller ett treårigt åtagande. Det är ett fantastiskt sätt att modernisera din e-handelsverksamhet, minska kostnaderna och förbättra din IT-flexibilitet. Besök www.bytes.co.uk för att ta reda på mer.
Introducera ett lojalitetsprogram
För att öka din lönsamhet måste du sträva efter att säkra dina kunders lojalitet. Ett lojalitetsprogram kan uppmuntra dina tidigare kunder att återvända till din webbplats för att bläddra i dina produkter och göra en beställning. Du kan till exempel skicka dem en rabattkod för att se till att de återkommer, eller så kan du rutinmässigt ge dem poäng som de kan samla på sig vid varje beställning, som de sedan kan spendera på din webbplats.
Utveckla en stark närvaro på sociala medier
Sociala medier har kraften att driva ditt varumärke framför din målmarknad. Men för att undvika att slösa bort din tid bör du bara gå med i nätverk som passar ditt varumärke. När du har identifierat de bästa plattformarna måste du lära dig hur du optimerar ditt inlägg för att nå din önskade målgrupp.
Om du till exempel använder Facebook för att öka din varumärkesmedvetenhet och försäljning bör du:
Lägg upp tydliga bilder av hög kvalitet för att fånga uppmärksamhet Publicera en engagerande uppmaning Uppmuntra användarinteraktion Ge exklusiva erbjudanden Dela användbart, icke-reklaminnehåll
Om du följer dessa användbara tips kan du spara pengar för ditt företag, öka engagemanget online och avsevärt öka din vinstmarginal.
Bakgrundsfoto skapat av snö – www.freepik.com
projekt
Vi använder våra egna och tredje parts cookies för att förbättra våra tjänster, sammanställa statistisk information och analysera dina surfvanor. Detta gör att vi kan anpassa innehållet vi erbjuder och visa dig annonser som är relaterade till dina preferenser. Genom att klicka på “Acceptera alla” godkänner du lagringen av cookies på din enhet för att förbättra webbplatsnavigering, analysera trafik och hjälpa våra marknadsföringsaktiviteter. Du kan också välja “Endast systemcookies” för att endast acceptera de cookies som krävs för att webbplatsen ska fungera, eller så kan du välja de cookies du vill aktivera genom att klicka på “inställningar”.
Acceptera alla Endast systemcookies Konfiguration
Alltid aktiv
Strikt nödvändiga cookies
Dessa cookies är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera och kan inte inaktiveras i våra system. De ställs i allmänhet bara in som svar på dina handlingar när du begär tjänster, som att ställa in dina integritetsinställningar, logga in eller fylla i formulär. Du kan ställa in din webbläsare för att blockera eller varna dig för dessa cookies, men vissa delar av webbplatsen kommer inte att fungera. Dessa cookies lagrar ingen personligt identifierbar information