Här är varför Move-to-Earn Token STEPN (GMT) ökade med 31 000 % på 30 dagar

admin

Kryptomarknaden har gång på gång bevisat att den som investerar i rätt tid kan bli miljonär med relativt litet kapital.

Bortsett från Bitcoin, som har ökat med över 5 miljarder procent i värde sedan det började handlas i juli 2010, har många andra kryptovalutor förvandlat genomsnittliga handlare till miljonärer inom några månader.

En faktor som återspeglar den uppåtgående farten för digitala tillgångar är ökad “hype” kring en trend, och det finns många av dem i kryptorymden. Under åren har branschen flyttat från en trend till en annan, inklusive ICO, decentraliserad finans (DeFi), memecoins, icke-fungibla tokens (NFT) och play-to-earn (P2E).

Intressant nog ger varje nytt koncept vanligtvis upphov till en ny uppsättning kryptomiljonärer, med de nyare kommer från flytta-för-tjäna tokens som STEPNs Green Metaverse Token (GMT)

STEPN (GMT) har fått enorma 31 000 % i vinst sedan dess tokenförsäljning genomfördes på Binance Launchpad den 2 mars. Det betyder att alla som fick GMT-tokens till ett värde av minst 1 000 USD under den offentliga försäljningen och inte sålde sin väska skulle ha tjänade 300 000 USD den 1 april, då GMT handlades till ett rekordhögt pris på 3,11 USD.

stepn

Vad är STEPN (GMT)?

STEPN är en social-fi-applikation för att flytta till kryptovaluta byggd på Solana-nätverket. Plattformen beskriver sig själv som en “web3 livsstilsapp” som belönar användare för att de upprätthåller en hälsosam livsstil genom att gå, jogga eller springa.

Move-to-earn är fortfarande ett relativt nytt koncept, men det liknar play-to-earn-modellen eftersom det använder element av Game-Fi, Social-Fi och NFT. Flytta-till-förtjäna-projekt belönar dock användare för att de upprätthåller en hälsosammare livsstil istället för att bara spela spel.

Sedan den offentliga betalanseringen i december 2021 har STEPN sett en enorm tillväxt, med antalet dagliga aktiva användare på plattformen som hoppat från ynka 1 500 i januari till över 100 000 i mars. Många användare ansluter sig till STEPN-appen eftersom de hoppas att den ska bli Axie Infinity-modellen för att tjäna pengar.

I januari samlade projektet in 5 miljoner dollar i en såddrunda genom att sälja cirka 16 % av GMT-tillförseln till några av de stora namnen i branschen, inklusive Alameda Research, Solana Ventures och Folius Ventures.

STEPN NFT Sneakers

För att få belöningar måste användarna prägla, köpa eller hyra NFT-sneakers från marknadsplatsen i appen och börja gå, jogga eller springa utomhus. Spelare kan också öka sin intjäningspotential genom att höja nivån eller reparera sina sneakers eller genom att uppgradera sina attribut med ädelstenar.

Sneakers, som är nedbrytbara, har fyra egenskaper (effektivitet, tur, komfort och motståndskraft) och fem egenskaper (vanlig, ovanlig, sällsynt, episk och legendarisk). Kollektionen har också fyra olika typer av sneakers – walker, jogger, löpare och sneakers. Priset på varje sneaker varierar beroende på dess typ, sällsynthet eller nivå.

STEPN GMT- och GST-tokens

STEPN använder en modell med dubbla token som många P2E-spelplattformar som den populära Axie Infinity. Detta innebär att STEPN-ekosystemet har två tokens kallade Green Satoshi Token (GST) och Green Metaverse Token (GMT).

GST är STEPNs obegränsade tillförseltoken, medan GMT fungerar som en styrningstoken med ett begränsat utbud på 6 miljarder enheter. Även om GST har en oändlig försörjning, använder STEPN en brännmekanism för att kontrollera den cirkulerande försörjningen. Med andra ord måste spelare bränna GST för att prägla, reparera eller höja sina sneakers. Projektet har också en kvartalsvis återköps- och brännmekanism för GMT.

STEPN-appen belönar användare med både GST och GMT, men detta beror på användarnas nivå och ägarstatus för sneakers. Till exempel kan nya användare eller användare som hyr sneakers bara tjäna GST, medan sneakersägare som har stigit upp kan tjäna GMT.

Varför är GMT pumpning?

Det finns ett par anledningar till varför GMT har ökat med över 30 000 % på en månad och mer än 300 % under de senaste sju dagarna.

Källa: CoinGecko

För det första, liksom många andra kryptomanier i det förflutna, håller på att flytta-till-tjäna-modellen snabbt bli en hype och kan till och med överträffa play-to-earn. Detta har lett till en betydande ökning av antalet användare på STEPN och ökad efterfrågan på GMT.

Tidigare i veckan gav en STEPN-talesman också subtila tips om ett potentiellt partnerskapsavtal med ett stort sportvarumärke. Projektet tog det ett steg längre genom att dela ett konstverk som innehåller dolda logotyper från populära märken Adidas, Nike, Asics, Head och till och med Binance. Nyheten spred sig som en löpeld och eufori fyllde luften, vilket återigen ledde till ökad efterfrågan på GMT.

SPECIALERBJUDANDE (sponsrat) Binance Gratis $100 (Exklusivt): Använd den här länken för att registrera dig och få $100 gratis och 10% rabatt på Binance Futures första månaden (villkor).

PrimeXBT Specialerbjudande: Använd den här länken för att registrera dig och ange POTATO50-koden för att få upp till $7 000 på dina insättningar.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
Next Post

U-Turn: Singapores största bank kommer inte att utöka kryptotjänster till privatkunder

Piyush Gupta – VD för Singapores ledande bank DBS Bank – avslöjade att hans institution inte kommer att utöka sina kryptohandelstjänster till privatkunder inom “den omedelbara framtiden”. Tillkännagivandet strider mot bolagets initiala avsikter att tillhandahålla sådana möjligheter. Ändrade planer I februari i år avslöjade det singaporeanska multinationella bank- och finansiella […]

Subscribe US Now